onsdag 9 mars 2011

Drabantiansk musik och en nyinspelad låt!

Okej. Jag erkänner. Jag är svag. Ibland sitter jag där och stirrar på google-fältet i webbläsaren utan att riktigt veta vad jag ska göra. Då slår det mig: Varför inte googla mig själv? Ja! Liksom höjden av egoism, men men. Jag är bara människa.

Hittade alltså följande klipp som någon trots allt har tagit sig tid med att fixa i ordning:



För dom som inte vet är detta låten "Visa Till Barnomsorgen" som skrevs redan 1999 (-isch) när jag lirade med Lars Ekman. Kul att den hittar till youtube nu efter så många år.

Hittade också att Kinesisk Demokrati låg ute på tradera och utan att få några bud. Kul att hitta sig på second hand-marknaden liksom. Nu fattas det bara att jag får en egen skvaller-tråd på flashback så är min berömmelse total! *ironi*

Sedan får jag tacka Sanne Lundbäck som förevigade två låtar från spelningen på Mitt Andra Hem den 15 februari. Tack för det!

Sverige Är Fantastiskt!



Äh! Väx Upp Nångång!



När vi ändå håller på med klipp av och med Drabanterna kan jag väl passa på att släppa den utlovade visan "Sommaridyll - Till Min Farmor och Farfar" här på bloggen. Denna spelades ju in för inte så länge sedan. Håll till godo!

Sommaridyll - till min farmor och farfar by dristigdrabanterna

I replokalen kör vi på för fullt och laddar inför de två kommande spelningarna: 17/3 på Café Chao med Berba & Dzeko och 22/3 på Blå Stället med Jan Hammarlund.

Kommer bli grejt!

3 kommentarer:

  1. Skön lyssning! Ljudkvallen helt avnjutbar trots barstök. Vill gärna kolla in er lajv igen, känns som det var länge sen. Ska hålla ögonen
    öppna!

    SvaraRadera
  2. Så fin låt! Vilken levande bild du förmedlar!
    Kom att tänka på Ola Magnells "Pappa"....

    Annika P

    SvaraRadera
  3. fabucjonas: Varmt välkommen till giget på Blå Stället 22 mars : )

    Annika: Äsch! *rodnar*

    SvaraRadera