fredag 23 juli 2010

Bashing av C och KD

Var inne en sväng på bloggen Verklighetens folk där jag hittade ett underbart idiotiskt utspel. Centerpartiet visar återigen att det är skillnad på folk och fä. Mentalt Aktiva människor är tydligen de som tjänar mer än 400 000 kr per år. Enligt denna syn är jag alltså tydligen Mentalt Oaktiv. Tankarna går osökt till en viss rörelse på 1940-talet med böjelser för bruna skjortor, bombastiska tal och vissa individers mindre värde.

Tjena. Människosyn någon?

Snälla. Om det finns en Gud...

Låt centerpartiet halka ur riksdagen i september.


Och apropå Gud och partier som borde halka ur Riksdagen så har vi ju också kära KD. Ett parti som gör allt de kan för att tvätta bort den kristna stämpeln.

(Nu pratar vi det där ursprungliga som trademarkades av en fattig snickarson från nån byhåla i mellanöstern (inte själva världsreligionsbyggandet) som i stort gick ut på att vara snäll mot fattiga, hjälpa gamla över gatan och vara en allmän pain-in-da-ass för makten. Vi pratar alltså inte om avarter som utvecklades till Halleluja-sekter såsom Livets Ord, katolicism eller andra obskyra galenskaper.)

KD:s tjat om Verklighetens Folk står mig verkligen upp i halsen. Och nu vill dessa pajasar även märkesskydda detta uttryck. Att man dessutom har snott uttrycket från gamla hederliga Ny Demokrati gör ju inte saken mindre roligt.  

Men bäst av, i sammanhanget, är ändå tanken om att KD även vill skydda begreppet "Ett mänskligare Sverige". Hur man nu tänker upprätthålla den politiska bilden när man gör allt för att trycka ner fattiga, arbetslösa och sjuka. Rimmar liksom illa med den kristna grundtanken tycker jag.

Nämnde jag föresten att KD:s ungdomsförbund KDU för något år sedan ville gå ytterligare några steg åt höger?

Jag tror att dom lyckades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar