torsdag 24 februari 2011

Gott & Blandat

Idag fick jag klartecken från Skatteverket och är alltså härmed en FA-skattare. Scary stuff! Men det löser sig säkert. Nu borde jag säkert fixa ett företagskonto på någon bank, fixa ett bolagsnamn och tanka hem något gratis ekonomiprogram så att jag kan pyssla med den löpande bokföringen och skicka lite fakturor. Tar tacksamt emot tips på dylika open-office-program...

Den 13 mars drar jag iväg och håller i en föreläsning för ABF Jönköping om arrangörskap. Det ska bli grymt spännande och roligt.

Den senaste spelningen med Drabanterna på Stadsbiblioteket (igår) gick grymt bra. Speciellt roligt var det förstås att Tilda Nordkvist joinade på fiol. Det lovar gott för framtiden. Ser redan fram mot att lira på Café Chao den 17 mars. Förutom spelning med Jan HammarlundBlå Stället den 22 mars så ryktas det också om en spelning på någon av öarna i april. Får återkomma om det.

Kan också avslöja att jag och Kristoffer Åberg har gjort en inspelning av den nya låten "Sommaridyll - till min farmor och farfar" med hjälp av den trevliga ljudteknikern Joachim Kästel. Denna låt kommer snart att släppas genom Dristig & Drabanternas grupp på Facebook.

Jag letar för övrigt efter ett bättre alternativ till myspace. Denna musiksajt har ju blivit helt oanvändbar med sin rörighet!

Har även blivit intervjuad av Vårt Göteborg häromdagen angående mitt arbete med Skapande Skola i Gunnared. Eventuellt sker även ytterligare en intervju i morgon. Ska upp tidigt i morgon alltså och möta en journalist på mitt stökiga kontor.

5 kommentarer:

  1. En tanke rörande företagskonto. Jag & min tjej är ju i uppstartsfasen. Banken ville ha 900:- om året för det jäkla företagskonton (har sen hört att det finns billigare) men för vad?? det är ju bara ett jäkla konto. vi gjorde så att vi bara öppnade ett nytt vanligt konto för att hålla företagets pengar separerade. har sen hört att det är mkt vanligt att göra så.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju det dom gör dom där j-a företagarna. Bara gnäller!

    Hehe. Får kolla lite priser i nästa vecka. Det låter ju aningen suspekt att det skulle vara billigare att ha ett privatkonto.

    SvaraRadera
  3. Haha, jag vet. Har blitt mycket gnälligare av mig sen man bidde företagsam =)

    SvaraRadera
  4. Jag kör gnucash för bokföring: http://www.gnucash.org/

    SvaraRadera
  5. Dick: Detta ska kollas upp när jag hinner. Tack! Vad använder du när du kör fakturering?

    SvaraRadera