torsdag 25 juli 2013

Lite musikuppdateringar

Framtida skivomslag..?
Jag och underbara musikern Jessika "Seka" Eriksson har slagit våra kloka huvuden ihop under musikprojektnamnet Trojkan. Tanken är att musiken ska vara mer elektroniskt än Dristig & Drabanterna. Vi får se vart vi landar med det. Helt klart spännande upplägg. Lyssna gärna på Sekas övriga alster på Soundcloud. Bjuder här på vårt första gemensamma spår - Dom som Är:
 

Den 10 augusti så äntrar jag och Drabanterna återigen den väl nedtrampade gräsplätten i Kortedala då Kenny Sörberg bjuder på kalas. Artistuppbådet är imponerande och jag ser fram mot att träffa visvänner och andra galningar från hela Sverige. Upplägget är så där lagom skönt uppstyrt, men vi lär lira nångång på kvällen.

Påminner även om att Drabanterna finns på Spotify och iTunes (samt ytterligare ett gäng digitala plattformar). Lyssna/köp gärna våra låtar på detta sätt så tjänar bandet och jag några kronor. Vill man ha en sån där plastprodukt så är det bara att hojta till.

Har också gett mig på att översätta Otis Gibbs - Joe Hill´s Ashes till svenska, med relativt gott resultat. Kan helt klart bli en framtida slagdänga. Får återkomma om det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar