lördag 3 juli 2010

Paneltyckare i ETC

Jag fick ett smickrande mail från tidningen ETC i Göteborg om att dom ville ha med mig i sin tyckarpanel. Jag fattade det som att det gällde några veckor framöver. Grymt hedrande såklart!

Här har ni mina åsikter:

1. Vilken är din favorit-serietecknare? Varför?
Både Charlie Christensen och Nina Hemmingsson har speciella platser i mitt hjärta. Gillar den samhällskritiska tonen hos dessa båda tecknare. Charlie för en viss uppkäftig kulturanka och Nina för hennes kritik av normer och strukturer.



2. Vad tycker du att man absolut inte får missa en sommar i Göteborg?
"Loppis på heden" är ju en sådan sak man bara inte får missa! Näst efter megaloppisen i Majorna är denna loppis bäst i Göteborg. 17 juli, 31 juli, 7 och 28 augusti, 4 och 11 september är de datum som gäller! Glöm inte att ta med en flaska vatten. Kan vara lite varmt och dammigt.

3. Ditt bästa tips inför helgen?
I helgen bör man slå sig ner på valfri uteservering i stan eller fixa en picnic i Slottskogen. Enkel vardagslyx, helt enkelt.

----

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar