måndag 19 juli 2010

Politiska musiktips

Slår härmed ett slag för tävlingen som RödGrönaTorg:2010 kör för tillfället. Kul att vara projektledare när det finns så fina priser i potten, liksom.



Och nu lite politiska musiktips som alltid retar någon:

Caj Karlssons låtar får mig alltid att bli på gott humör. Den här texten är ju helt underbar att höra på 2000-talet. Lite som tagen ur en svunnen tid...



Dan Berglund behöver väl knappast något presentation i sammanhanget. Den här låten kanske inte är en av hans mest kända, men en jag brukar återkomma till när jag känner mig bitter på mänsklighetens egoism i olika sammanhang...



Johan Piribauer är en grymt trevlig snubbe som jag lärde känna år 2000 nångång. Tycker inte riktigt att han har fått det erkännande han är värd. Helt klart Norrlands svar på Peter Garrett. Tyckte dock att Johan sa att han hade lagt politiken (mp) på hyllan sist vi sågs. Synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar