fredag 2 juli 2010

Projektuppstart av RödGrönaTorg:2010


Det kanske inte har undgått någon att jag numera är projektledare för RödGrönaTorg:2010 som är den rödgröna-alliansens officiella satsning i Göteborg. Jag har nu installerat mig i ett litet kontor på Järntorget och har börjat styra upp saker lite smått.

Det roligaste i hela upplägget är att alla redan har börjat gå på semester, så att få saker och ting gjorda är aningen problematiskt men utmanande.

Under min första vecka har jag bl a gjort följande:

- Varit på ett möte och förfasats över hur privata intressen vädrar pengar i valrörelse-tider.
- Tagit in offerter på ljudteknik och dissat företag som har behandlat mig som en idiot.
- Räknat om budget.
- Varit ute på plats och besökt några tänkbara torg.
- Haft möte med Styrgruppen.
- Suttit i lååånga telefonsamtal angående Tillstånd och Juridik.
- Försökt knyta samarbeten.
- Skapat såväl Facebook-grupp som officiell blogg.

Grymt roligt, hur som helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar